Loading...
W zdrowym ciele

5 sposobów na skuteczne ćwiczenia w domu

ćwiczenia w domu

Od początków pandemii są problemy z dostępem do siłowni czy basenów, gdzie to tej pory dbaliśmy o swoje sylwetki. Latem nie stanowiło to tak dużego problemu, jednak zimą mało kto ma chęć biegać na świeżym powietrzu, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że szybko robi się ciemno. Sama na początku niemal całkowicie zrezygnowałam z jakiejkolwiek aktywności, jednak po miesiącu ciągłęgo spędzania czasu przed komputerem czy telewizorem dostrzegłam drastyczny spadek swojej kondycji i postanowiłam coś z tym zrobić.

Od czego zacząć?

Pomyślałam, że muszę zacząć się ruszać, bo inaczej do końca pandemii nie tylko przybiorę na wadzę, ale także będę musiała zrezygnować z biegów w maratonach. To stało się moją motywacją do szukania ciekawych alternatyw na ćwiczenia w domu, które zaczęły mi sprawiać niesamowitą przyjemność. Zamówiłam sobie odpowiedni strój, kilka małych przyrządów i rozpoczęłam pracę nad swoją kondycją.

Krok po kroku do efektów

Po pierwsze, aby osiągnąć oczekiwane efekty trzeba określić swoje możliwości – ja ćwiczyłam dość często przed pandemią, więc mogłam sobie pozwolić na nieco bardziej wymagające zadania, które nie przeciążałyby mojego organizmu. Wy jednak znacie siebie najlepiej i jeśli zamierzacie dopiero rozpocząć przygodę ze sportem, to koniecznie wybierzcie lżejsze ćwiczenia.

Po drugie rozpisałam sobie rodzaje treningów na każdy dzień, co pozwoliło mi je nieco zróżnicować, by nie obciążać ciągle tych samych partii mięśni. Jednego dnia robiłam ćwiczenia rozciągające, innego trenowałam mięśnie brzucha i tak dalej. Początkującym polecam jednak krótsze serie ćwiczeń bądź treningi co drugi dzień, by dać organizmowi czas na regenerację.

Po trzecie warto zadbać o chociażby podstawowy sprzęt do ćwiczeń, jak małe hantelki, mata do jogi czy taśma do rozciągania. Niskim kosztem można znacznie zwiększyć komfort treningu, a jednocześnie zmotywować się do dalszej pracy na sobą.

Po czwarte trzeba być konsekwentnym, czyli pilnować czasów treningów, nie omijać nawet jednego i nie szukać wymówek. Jeśli raz pozwolisz sobie odpocząć dłużej niż powinieneś, to ciężej będzie Ci wrócić do dawnego rytmu. Zawsze możesz wprowadzić sobie dzień ćwiczenia oddechu czy dzień jogi, który pozwoli mięśnią odetchnąć po dotychczasowym wysiłku.

Ostatni i najważniejszy punkt – sprawdzaj swoje efekty! Nawet najmniejsza zmiana jest w stanie zmotywować do dalszej pracy nad sobą. Dokonaj dokładnych pomiarów i zapisz je na kartce przed rozpoczęciem ćwiczeń, a potem po każdym tygodniu kontroluj zmiany. Liczą się nie tylko zmiany w figurze, ale i lepsze samopoczucie czy większa wydajność. Im ciężej będziesz nad sobą pracować, tym więcej efektów dostrzeżesz po kilku miesiącach ciężkich treningów.