Loading...
W zdrowym ciele

Sporty zimowe, czyli jak dbać o kondycję w niskie temperatury

sporty zimowe

Dbanie o swoją kondycję oraz samopoczucie jest niezwykle ważne o każdej porze roku. Jednak największy brak chęci doskwiera nam wtedy, kiedy za oknem pojawia się deszcz, śnieg i ujemne temperatury. Wiele osób zaprzestaje uprawiać sporty na świeżym powietrzu bądź przenosi się do sal na siłowniach, by rozpocząć ćwiczenia nad innymi partiami części. Ja za to chętnie testuje swoje możliwości na zewnątrz w nawet najzimniejsze dni, wykorzystując niesprzyjające warunki do hartowania organizmu, ale nie tylko. Jesteście ciekawi, jak można dbać o swoje zdrowie zimą?

Nie taki mróz straszny, jak go malują

Najgorszy jest moment samego wyjścia na powietrze, gdzie czeka na nas ujemna temperatura. Pierwsze wrażenie może zniechęcić wiele osób do dalszych aktywności fizycznych, jednak odpowiednie ubranie i dopasowanie rodzaju sportu do swoich możliwości jest tu kluczowe. Warto zadbać o odzież termiczną, ale też nie zakładać na siebie zbyt wielu warstw, ponieważ podczas ruchu organizm się rozgrzewa i różnica temperatur organizmu z otoczeniem może doprowadzić do choroby. Przejdźmy jednak do właściwej części – treningu.

Co trenować zimą?

Najpopularniejsze są oczywiście typowe sporty zimowe, jak jazda na nartach czy na snowboardzie. Nie każdy jednak ma w okolicy stoki, umożliwiające trenowanie swoich umiejętności pod okiem instruktorów. Za to niemal w każdym większym mieście można znaleźć lodowisko czy odśnieżone parki, w których można pobiegać. Z dnia na dzień zauważam coraz większe grupy ludzi biegające po moim osiedlu i naprawdę cieszy mnie ten widok. Jest to na pewno znacznie zdrowsze niż zamykanie się w pomieszczeniach i ćwiczenia wyłącznie siłowe. Wydolność oddechowa jest niezwykle ważna, zwłaszcza teraz w czasie pandemii.

Największy hit 2021 – morsowanie!

Muszę przyznać, że ten typ zimowego sportu, o ile można go tak nazwać, zdziwił mnie najbardziej wzrastającym szalenie zainteresowaniem nie tylko wśród moich znajomych, ale również wśród gwiazd. Mam wrażenie, że coraz więcej osób dostrzega korzyści dla zdrowia z chwilowej kąpieli w zimnej wodzie. Niestety w związku z takim wzrostem zainteresowania w tym roku zdarzyło się też znacznie więcej wypadków na jeziorach.

Bądźcie ostrożni podczas uprawiania sportów zimowych. Wybierzcie taki tryb aktywności, który będzie w 100% dopasowany do Waszych możliwości. Zwracajcie też uwagę na wszelkiego rodzaju niebezpieczeństwa, ale nie rezygnujcie całkowicie z ruchu. Tylko on pomoże nam wzmocnić odporność, zadbać o wydolność płuc i lepsze samopoczucie w tych trudnych czasach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *